måndag, april 04, 2011

Sandsladd

Vlt skriver i dag om den nya given att ta upp sanden tidigare på huvudcykelstråken. Ett så kallat långedrag. Toppen!
Tyvärr var det dock inte sopat där jag gjorde en tvärnit i morse för att inte krocka med en promenerande man. Plötsligt låg jag framför fötterna på honom.
Aj. Inget brutet och jag tackade min vana att jag alltid har vantar på mig.
(Ja, självklart hade jag också hjälm på mig!)
Nu lyckades jag klara mig undan med ett skrubbsår på knät och lite öm i högerarmen.
Så kan det gå när man är för ivrig...
-Det är inte speedway, det här, kommenterade mannen samtidigt som han hjälpte mig upp med cykeln.

---

I dag en dag full med kommunalrådsberedning och fullmäktigegrupp. Har inlett veckan med att gå och säga hej och presentera mig för Attendos verksamhetschefer som idag är i stadshuset och går igenom måluppfyllelsen tillsammans med staben. I förra veckan gjorde jag samma sak till proAros verksamhetschefer. Samtidigt passar jag på att vädja till dem att ta emot mig när jag vill komma ut på "pryo".
Södergården som drivs av Attendo har redan hörsammat. Ska dit nästa vecka.
Toppen tycker jag, eftersom jag hade en del synpunkter efter jag var där förra gången för ett och ett halvt år sedan. Ska bli intressant och se hur det är där nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har Attendo omförhandlat någon del av upphandlingen av Södergården? Om inte, bör du ta en titt på bilaga 4 i anbudet och ta med det vid ditt besök på Södergården och be sedan att få se bemanningen på dom nya schemorna som vi snart ska börja på.

Det är ganska unikt att man så detaljerat specificerar hur bemanningen ska vara i ett anbud (vilket jag tycker är bra), men om det inte har förhandlat bort den delen av anbudet så kommer dom att bryta mot avtalet innom en mycket snar framtid (vi pratar då om veckor).

Anonym sa...

Vilken dag kommer du till Södergården?

Du kan inte räkna med att personalen kommer att vara lika öppen som vid ditt förra besök, dom har blivit skrämda till tystnad efter en rad olika incidenter.

Varmt välkommen!

Anonym sa...

Attendo bryter mot den upphandlingen som dom vann gällande Södergården. Dom bryter redan idag mot bemanningen och vad jag har hört kommer det bli än värre med nya schemor.

Man vann upphandlingen bla pga att man garanterade en viss bemanning, det bryter man emot så det sjunger om det! Antingen så måste Attendo leva upp till sitt anbud eller så måste anbudet göras om, eftersom det inte är rätt gentemot övriga som lade ett anbud men som inte kunde lova lika mycket till den budget som var fastlagd på förhand.

Du gav Attendo kritik förra gången du besökte södergården för bla att dokumentationen skrevs för hand och inte med dator. Detta gäller fortfarande, dock så fick dom datorer för några veckor sedan så det är en förändring på gång. Frågan är bara om du tycker att det är okej att det ska ta över ett och ett halvt år att åtgärda det som man lovade att man skulle åtgärda under hösten -09?

Mvh Fia