fredag, april 01, 2011

På resande fot


Visst är vi fina. Här poserar jag tillsammans med Västerås stads transportrådgivare och utvecklingsstrateg (damerna) och herrarna från M&Q som gör enkätundersökningen åt kommunen.

Nu är det dags för Västerås att göra en stor resvaneundersökning. Det var 10 år sedan sist. 6000 västeråsare kommer under två veckor få enkäten utdelad till sig hemma vid dörren av Gideonsbergs IF.
Resultatet blir ett viktigt underlag i den framtida planeringen av Västerås framtida transportsystem. Den som vill kan också kunna fylla i enkäten på hemsidan.
Vlt och p4 Västmanland kom till pressträffen.

Efter det blev jag intervjuad av Vlt till Seniorsidan.
Reporten sa flera gånger att hon tyckte det var roligt med en så UNG ordförande för Äldrenämnden.
- Jag är inte SÅ ung. Jag är ändå 44 år, sa jag.
- Men det är väl ungt. Tyckte reporten.
OK då tänkte jag.

I eftermiddag ska en 25-åring uppvaktas: Vallby servicehus.
I onsdags uppvaktade jag en 100-åring. Och två budgetsammanträden har klarats av i mina resepektive nämnder under veckan.
Och i helgen är det ledigt. Tack och lov.

Inga kommentarer: