onsdag, oktober 20, 2010

Mot nya djärva mål

Mina dagar på landstinget är räknade. Närmare bestämt så är det 11 dagar kvar.
Den 1 november är det valfullmäktige i Västerås kommun. Jag har blivit nominerad till att bli ett av kommunalråden för Socialdemokraterna i Västerås, ledamot i kommunstyrelsen, ordförande för äldrenämnden och ordförande för tekniska nämnden. I dag höll vi presskonferens i foajén i stadshuset och presenterade oss för den församlade lokalpressen.
Förutom jag är Ulla Persson, Anders Teljebäck och Staffan Jansson nominerade till kommunalråd från Socialdemokraterna, Vasiliki Tsouplaki (V) och Magnus Edström och Marléne Andersson från Miljöpartiet. Ulla föreslås bli kommunstyrelsens ordförande.

Jag är otroligt hedrad och stolt över att mitt parti har nominerat mig till så fina och ansvarsfulla uppdrag. Jag kommer få syssla med de frågor som jag har engagerat mig mest i: äldrefrågorna och miljöfrågorna i form av cykelvägar, kollektivtrafik, sophämtning, naturvård och parkskötsel. Det ska bli så roligt! Roligt att få lära sig nya saker och ägna sig åt det som verkligen berör människor som rör sig i staden: snöröjning, renhållning och vägbulor. Visst det kommer också bli svårt, men jag har ett bra stöd runt mig med många kunniga kamrater.

Jag hamnade i hetluften direkt. Har idag blivit intervjuad i vlt, radion och av Tvärsnytt med anledning av vi igår stoppade upphandlingen av gruppboenden för dementa.
På äldredagen i Västerås i dag fick jag ett kvitto på att vi har gjort rätt. En kvinna aktiv i en äldreförening i Västerås sa till mig: "det är helt rätt - alla de här upphandlingarna som gjorts måste utvärderas innan man fortsätter".

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkligen roligt Carin! Önskar dig lycka till!

Kram från Dalarna