lördag, april 25, 2009

Lyssnande lördag

- Lidmans legender... Jag brukar läsa din blogg, men vad är det för legender.
Så lät det bakom ryggen på mig i dag på kandidatutbildningen.
Lidmans legender är Sägnen om Lidman som jag här håller på att skapa.
Sägen? Slår upp sägen. "Sägen - muntlig berättelse som gått i arv."
Ok. Erkänner det här är inte så mycket sägen eller legend. Men visst är det en fin allitteration, Lidmans Legender(begynnelse eller bokstavsrim).
Eller kanske ska jag döpa om bloggen till Lidmans landskapsmålingar. Eller Lidmans livliga lovsång.

---

Nu till dagens lovsång. Den hålls över kandidatutbildningen som arbetarekommunens helt fantastiska studieorganisatör hade organiserat.
Det var kul och inspirerande!
Dessutom fick jag medverka och prata om landstingspolitik i 30 minuter. Roligt det med, trots att ett par av mina närmsta vänner och rådgivare innan hade förfasat sig och avrått mig från att visa OH-bilder. Jag skulle verka så omodern! Men nu är ju landstinget en sån gammal organisation så då får man lov att använda gammal teknik för att helhetsintrycket inte ska bli motsägelsefullt. ;)

Vi var ute på stan i ett par timmar i det vackra vädret och pratade om sjukvård Vi fick in 180 frågeformulär. Har suttit och sammanställt synpunkterna i kväll. Som väntat var det mest klagomål på långa väntetider och på situationen på akuten.
Det folk är mest nöjda över är sin familjeläkare.
Bästa synpunkten var den här!




På eftermiddagen fick vi själva spåna fram idéer vad vi ville prioritera inom Landsting, kommun och riksdag. För att inte nån ovidkommande ska sno våra fantastiska idéer är texten på bilden oläslig.

1 kommentar:

Ulf Larsson (FP) sa...

Lidmans litanior?