torsdag, september 18, 2008

Mammastil

Det slog mig en kväll, när jag stod och hängde tvätt i källaren och min tonåriga dotter som nu ägnar allt längre tid på mornarna åt att fixa ögonen tillräcklig svarta med kajal och håret stort och rufsigt med hårspray och kam, stod och hängde bredvid, att nu är jag gammal.
Vad kallas den där stilen du har? undrade jag intresserat.
Hon sa nåt om emo och fashion core.
Jag såg ut som ?????????????????
Och sen när hon rabblade upp alla band som hon tyckte var bra insåg jag verkligen att jag blivit gammal för jag hade inte hört talas om nåt...
Igår kväll bad jag om att få bli undervisad och tålmodiga dottern visade gamla mamman några av sina favoriter på "you tube": Simple plan, My chemical romance, Panic at the disco
Det lät ju riktigt bra konstaterade jag lite imponerat och mammastolt.
-Vad har jag för stil då, undrade jag?
-Mammastil! svarade tonåringen.
Vilken tur. Då är jag ju alldeles rätt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hon är en raring!
Du med!

Anonym sa...

Tack!
/Carin

jonna sa...

men gud vad gulligt ! :) :) :) :)