söndag, april 13, 2008

Mardröm?

Drömde en så märklig dröm.

Jag hade fått prostatabesvär (!) och gick till familjeläkaren. Men det var inte min vanliga doktor utan Jonas Sjögren från Prima. Han satt dock inte själv på sitt mottagningsrum utan där satt också landstingsrådet Torsten Källberg (fp) och skulle också ta emot mig.
Sjögren sa inte så mycket utan plockade fram receptblocket för att skriva ut några piller som skulle hjälpa mig, vilket var precis vad jag ville. Men då la sig landstingsrådet Torsten Källberg i och sa:
-Nä nä, så där lättvindigt kan vi inte skriva ut recept. Det här får vi fundera över några veckor och utreda vidare.
Jag blev irriterad på honom. Varför skulle han sitta där och lägga sig i så jag inte fick mina piller.
Källberg såg däremot mycket nöjd ut. Han lutade sig bakåt och sa:
-Ah, där sparade jag pengar åt landstinget!

---
Jag har inte vågat mig på nån tolkning. Men har någon ett förslag så skriv det gärna i kommentaren.

Inga kommentarer: