torsdag, november 22, 2007

Inaktuellt

Men vad är det Aktuellt har gjort?
Tagit av sig slipsarna. Gjort väderkartan totalt obegriplig. Tagit bort allt vad nyheter heter. I går var det två olika nyhetsinslag. Hotet mot åklagarna och ett om Irak. Jaha. Sen hade de inte hänt mer i världen.
Istället är det lite puttinuttigt om "oj vilka viktiga och svåra diskussioner vi har haft på redaktionen idag och redan nu har vi bestämt vad som är en nyhet i morgon". Misstänker att alltihop är en del i SVT:s sparåtgärder. Med det här stuket räcker det med en reporter i studion och inte behöver man rota fram en massa telegram som ska skrivas och bildsättas. Nej fyll ut halva tiden med Beatrice Ask i stället. Hon är ju redan avlönad.
Jag trodde aldrig jag skulle säga det här men:
A-ekonomi - kom tillbaka!

(Och kom inte dragande med att jag se på nyheterna 19.30 istället. Det är mitt i lägga-läsa-skjutsa-bada-barntiden!!!)

Jag är förlorad.

Inga kommentarer: