torsdag, november 01, 2007

Baksmällan

Har svårt för de som gottar sig i statssekreterare Ulrika Schenströms öde. Svårt för de som säger att det här är bra: "nu får de smaka på samma behandling som Lars Danielsson fick stå ut med". Det kryper i mig när drevet går fram.
Bra är att Sahlin och Ulvskog ligger lågt. Det hedrar dem.
Så här i efterhand kan man också fundera över om det kunde bli annorlunda om Reinfeldt från början hade sagt:
"Det här var inte bra av min medarbetare. Vi har tagit ett allvarligt samtal om detta och tillsammans har vi beslutat att bla bla bla..."

Det ställs höga krav på moral och etik. Inte bara längre på politiker utan också på dess tjänstemän vilket får mig att än en gång rannsaka mitt sinne. Har jag tagit emot något som kan anses som muta? tänka tänka...
JO! För tre år sedan var jag på en tillställning som tidningen vlt arrangerade. Då fick jag ett paraply.

Inga kommentarer: