fredag, december 22, 2006

Julstök är mest bök


Nu är det kokta fläsket stekt och den lutade fisken luttrad.
Snön syns inte. Leran växer i trädgårn.
Nu tar jag jullov också från bloggen.
Fast helst skulle jag vilja ta jullov från julen.
Jag jobbar på det. För fyra år sen slutade jag göra leverpastej. För tre år sen att salta in skinka. För två år sen att ge julklappar åt hela släkten. För ett år sen att skriva julkort. I år har jag slutat med julgardiner i vardagsrummet och julgranen har ersatts av julpalm. Och så får jag åka bort. Men det är inte helt ojobbigt det heller märker jag…
Guds frid önskar jag alla - inklusive mig själv.

Som synes sitter Gabriel fortfarande fast i skorstenen och de tre vice men har utökats med flera kursdeltagare. Jag tror det nu handlar om föräldrautbildning, troligen är de inne på profylaxbiten...

Inga kommentarer: