söndag, januari 17, 2010

Fågelbad


Kom och grilla! Mälarenergi har fixat kolgrill på gatan!


Kommer hem till Västerås efter ett dygn i huvudstaden. Skönt att komma hem till Gurkstan där det bara är lagom mycket folk. Där man kan promenera fritt utan att gå folk på hälarna och ändå ha all service man behöver. Ser fram emot att komma hem till friden i villan. Svänger in på gatan och möts av en liten porlande ström vid sidan av trottoaren. Hm, någon har fått en vattenläcka, tänker jag. Bara det inte... Mina ögon följer den lilla porlande bäcken som jag inte tycker porlar så muntert längre samtidigt som jag närmar mig mitt hus. Och där mitt framför uppfarten är det en liten fontän. Mälarenergi har redan varit där. Laddat med massor av rykande glödande kol under plåttunnor.
En ventil till förstås just mitt hus har frusit sönder under gatan.
Inne i huset dånar det förskräckligt. Forsar och rister i rören. Hur ska jag kunna sova i det här. Farväl förväntad frid. Men fåglarna blev visst glada. De har passat på att vinterbada i sin fina fontän idag.

Inga kommentarer: