lördag, maj 16, 2009

Drömscenario

Drömde så knasigt.
Några sossar höll på att spela brännboll. Jag skulle egentligen också vara med, men vid sidan om brännbollplanen stod en dator, så jag satte mig där för att skriva den sista artikeln till "Nu kör vi" (Sossarnas Valnytt i Västerås).
Då blev de övriga i brännbollaget förbannade. En kvinna stegade fram till mig (kände inte igen henne) och sa:
-Vi tycker det är dålig stil att du inte ställer upp för laget.
- Men jag måste göra klart Valnytt.
-Ja men nu har vi bestämt att vi ska spela brännboll.
- Jaha, men då kommer det vara ett vitt hål i tidningen.
- Och?
Jag blev mycket upprörd, tog datorn under armen, och travade iväg till vår kampanjledare för att beklaga mig.
---
Sen vaknade jag. Åt frukost, promenerade till jobbet, gjorde klart valnytt och skickade ut den. Inga brännbollsspelare störde mig.
Skönt. Nu väntar trädgårdsarbete.

1 kommentar:

Anna N sa...

Jag hade lätt gett brännbollsspelarna en uppsträckning om det behövts - Valnytt ska prioriteras högt! Själv drömde jag om att jag hittade ett enormt lager med såna där bruna papperspåsar som vi delade ut på stationen härom morgonen. Jag var överlycklig!