onsdag, juni 11, 2008

Examen

Skolavslutning och en liten tår i ögat
när 6:orna sjunger sin hejdå-sång.
Skolavslutning och ett tack o hej till treans fröken.
Och på hennes syntes en liten tår i ögat.
Idas sommarvisa på valthorn
Mamman tuggade nervöst i käkarna
och fick en liten tår i ögat.

Sen gick jag hem, satte på In flames så väggarna skakade och skurade badrummet.

---

Ska man vara politiker och blogga ska man blogga om nåt annat som man tycker är kul och intressant och skriva om politik i var femte blogg ungefär. Fick jag lära mig i dag. Inte många politiker som gör så...
Och har man en blogg så ska man uppdatera den ofta. Minst varannan dag. Men det vet jag ju sen förr.

---
Vårdvalet i Västmanland är lagligt, säger länsrätten.
Ja, än så länge ja! säger jag. Vänta bara tills regeringens lagförslag om obligatoriskt vårdval går igenom. Då blir Vårdval Västmanland olagligt och måste göras om.

Inga kommentarer: