tisdag, maj 15, 2007

Ett säkert ålderstecken

Kolla in min grymma coola och fantastiska före detta kollega Carina Skagerlind!
Hon har sprungit Göteborgsvarvet! Och är trebarnsmorsa som jobbar heltid. Jag är grymt imponerad. Och avundsjuk. Hur hinner hon träna? Antar att det handlar om att välja. Jag jobbar med frågan men det går inget vidare.

- - -

Upplevde i dag ett säkert bevis på att jag är till åren kommen. Var med om mitt livs första mammografi. Eftersom jag inte har så mycket bröst att stoppa mellan dom där plattorna tog sköterskan med halva magen och armhålan också. Det kändes.
I Västmanland har vi sprillans ny och supermodern digitaliserad mammografi. Direkt efter kunde jag kolla in tissarna på dataskärmen. De såg ovanligt snygga och jämnstora ut i svartvit genomskärning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Carin!

Tänk att jag kan imponera på dig.. du som bland annat har cyklat Vätternrundan och simmat i Vansbro...det värmde!!
Vår gemensamma före detta kollega Sonja (som sprang Berlin Marathon förra året!) har nu utmanat mig på S:t Eriksloppet. Ta rullskidorna och häng på.

Kram!

Carina

Carin Lidman sa...

Uj, har Sonja utmanat dig? Och har dessutom sprunigt marathon! Jävlar i min lilla låda. Känner mig klart pressad att anta utmaningen... S_t Eriksloppet 21 mil på asfalt? Jag kommer förstöra mina knän för tid och evighet...