onsdag, april 04, 2007

Utmärkt långfredagsmusik med Arcade fire



En sista liten rapport innan jag ska hem och valla kvasten inför avfärden.

Var på Karlslunds servicehus på studiebesök i dag. De blev jätteglada när jag och Sten från SOCIALDEMOKRATERNA kom dit. Nä, inga allianspartister i dag heller. De hade väl fullt upp med att polera alliansbussen som hade parkerat framför arbetsförmedlingen på Stora gatan ( är det inte parkeringsförbud där?) Morsade på de pigga laxarna i SSU som passade på att protestera mot regeringens politik.

På Karlslunds servicehus hade man sett fram emot kompetensstegen för att kunna vidareutbilda åtta vårdbiträden till undersköterskor. Men se det blev inget av med borgerliga regeringen har ju skrotat kompetensstegen. Om detta debatterar jag på Oppositionen.se

Köpte en påskpresent till mig själv. Arcade Fire´s nya skiva "Neon Bible" som jag upptäckte igår. Härlig långfredagsmusik!

2 kommentarer:

olle sa...

Arcade Fire är riktigt bra. Tips: The Hold Steady.

Carin Lidman sa...

Tack för tipset, Olle!