tisdag, november 18, 2014

Saker man kan ta på

Det här med att vara heltidspolitiker kan vara fruktansvärt jobbigt och besvärligt, men också fantastiskt roligt och spännande. Som idag när jag fick vara med om mitt livs andra möte med fastighetsdelegationen. I fastighetsnämnden hanteras så konkreta och påtagliga frågor: Föroreningar. Stenkrossar. Stora hus. Små hus. Nyttjanderättsavtal. Inhyrningar. Uthyrningar. Stora pengar. Avloppslösningar.
Känns handfast och förståeligt. Och  en jättekontrast till utbildningsnämnderna där man är noga att påtala att en jobbar i en lärande organisation.

Liksom tidigare när jag satt både i tekniska nämnden och äldrenämnden kombinerar jag nu ett hårt och ett mjukt område. Det är bra och berikande. Jag får en inblick i kommunens olika verksamheter och en bredare förståelse för vad kommunen sysslar med.
Ska erkänna att i början var jag lite fundersam till mina nya ansvarsområden, men nu känns det så roligt och jag är glad att mitt parti ville ge mig det här förtroendet.

Nu snart dags att bege sig till Skultuna för ett möte med den Socialdemokratiska föreningen där innan jag får göra kväller.
I morgon blir en heldag med kommunstyrelsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Carin,
Rolig att läsa då och då om dina tankar och vad som pågår.
Eftersom du har bytt jobb, behöver du dock uppdatera profilen :-)
/Johannes

Carin Lidman sa...

Tack Johannes! Nu är det gjort!