tisdag, oktober 28, 2014

Nya kunskaper

Det går alldeles runt i huvudet med att hålla reda på allt som ingår i mina nya uppdrag. Alla gymnasieskolor, alla arbetsmarknadsåtgärder, alla vuenutbildningar och sedan har vi hela fastighetssidan. Den har jag bara nosat på lite grann. Bland annat genom att börja träffa några av stadens fastighetsägare. Mimer förstås, som är vårt eget kommunala bostadsbolag som har många spännande byggprojekt på gång. Med hyresrätt förstås.
Det har byggts alldeles för få hyresrätter i Västerås under senare år även om det är på väg att vända. Och bättre ska det bli de kommande fyra åren. Målet är att det ska bli 1000 nya bostäder om året och att målet för Mimer är att bygga 200 om året.

I morgon har jag mitt första beredningsutskott inför utbildnings- och arbetsmarknadsnämnden nästa vecka. Nästa vecka är det också dags förs mitt första möte med fastighetsdelegationen. Det ska verkligen bli spännande, för är det nåt som folk snackar om här i huset så är det just fastighetskontoret...

Det är verkligen roligt att få ha förmånen att få lära sig en massa nya saker.


Inga kommentarer: