onsdag, augusti 27, 2014

Röstad och klar!

19 dagar kvar till valet och förtidsröstningens första dag!
Äntligen!
Röstkortet kom i går. Stoppade det i ryggan i morse och så fort jag kom in genom portarna till stadshuset stegade jag bort till de gröna båsen för att få det avklarat.
Hur jag skulle lägga mina kryss hade jag bestämt för länge sedan. Blev ett på mig själv - kanske inte helt överraskande. Och så blev det ett på landstingsstyrelsens ordförande som jag tycker ska fortsätta vara det och så på en riksdagsledamot och S-kvinna som med stort engagemang har drivit frågor om brott mot kvinnor och skärpning av sexköpslagen.

Känns skönt att det är gjort. Redan för tre veckor sedan drömde jag mardrömmar om att klockan var sju på kvällen på valdagen och jag hade glömt och rösta för jag hade varit ute och knackat dörr hela tiden.

Men nu är kuverten i boxen och jag kan lugnt knacka vidare! Igår i Hökåsen, i kväll en annan del av Västerås. Men först ett premiärpass i valstugan som slog upp dörrarna i dag.

Inga kommentarer: