fredag, december 06, 2013

Äntligen på rull!

Från vänster Tobias Franzén, Sebastian Kriz, Leinid Lindqvist, Johan Haglund sitttande på axlarna, Edvin Olofsson, Joakim Ekström, Oscar Christenson och tekniska nämndens ordförande, Carin Lidman.
 
Efter sju svåra år och åtta bedrövelser togs i går äntligen beslutet i kommunfullmäktige om att investera i en betongpark för skateboard på Lögarängen i Västerås.
Alliansen har försökt in i det längsta att sätta käppar i hjulet. Men igår gick det inte längre.
Idag hade vi pressträff och berättade om det efterlängtade beslutet. Med var de skatare som var med och gjorde utredningen för sju år sedan.

Så härligt att det nu äntligen kan bli av. Detta blir ett lyft för Lögarängsparken, en fin mötesplats mellan generationer och kulturer. En trygg och säker plats för barn och unga att vara på istället för att skejta på gator och trottoarer.

För över sju år sedan skrev mina partikamrater Britt Sandström, Tommy Levinsson och Anna Wallén motionen. Varför har jag engagerat mig då så idet, kan man undra? Jo för att jag tror på idéen och att detta är bra för Västerås unga. Inte är det för att jag kan skejta. Kanske dags att börja lära sig nu...

1 kommentar:

Pege sa...

Hörde om skateparken på radio. Nice!