onsdag, december 19, 2012

44 miljoner i julklapp

Snart snart snart är det dags för lite julledighet. Det är då jag ska hinna läsa alla de där rapporterna jag inte har hunnit läsa. Eller?
Kanske bara en riktigt tankebefriande roman?
I alla fall ska det bli skidåkning. Flera mil.

Men innan dess har jag ett par dagars kommunalrådande kvar.
I morgon förmiddag skulle jag ha gjort en pryodag med hemtjänsten på Skiljebo men den blev inställd på grund av sjukdom. Det får bli i januari istället.
Det gör att jag kan besöka Taltidningen i morgon och bli intervjuad om de 44 miljonerna som Västerås har fått av staten för sitt arbete för de mest sjuka äldre.
Vilken fantastisk julklapp! Västerås var den kommun som fick mest pengar i denna utdelning för kvalitetsregistren.
Nu pågår en febril tankeverksamhet hur vi ska använda pengarna bäst. Det är viktigt att de går till saker som kan ge utväxling i framtiden, till exempel utbildning, kompetensutveckling och teknik inom vården.


Inga kommentarer: