måndag, augusti 06, 2012

Tillbaka

Tillbaka från skogen känns det bra att få träffa kommunalrådskolleger, tjänstemän och andra kamrater igen.
Politiken stannar aldrig och det har den inte gjort här heller även om jag har följt den på viss distans med tid för reflektion tillsammans med familj, knott och katt.

Några av sommarens höjdpunkter var ett par fina turer med kajaken i kristallklara bergslagssjöar, hjortronskörden på myren, och suset från tallarna och havets brus på fina Gotska Sandön. Och den där dagen i juli då jag kände mig urstark och sprang 12 km i Bjurhovdaspåret!

Men här som sagt i stadshuset är det bara att kasta sig huvudstupa in i fördjupad översiktsplan över stationsområdet. Jättespännande! Och idag ringde radion och ville ha med mig i direktsändning klockan 7.40 i morgon bitti för att prata värdighetsgarantier i äldreomsorgen.
Ett arbete pågår just nu för att ta fram sådana för Västerås stad och de talar jag gärna om.



Inga kommentarer: