måndag, oktober 22, 2007

Svettfritt och skolpolitik

Vasaloppsträningen går så där. Simmade 1500 meter i söndags, sprang min lätta runda på 8 km i går, avslutade med lite armhävningar och situps.
I veckan kommer det inte bli mycket träning alls för jag har fått order om att inte få nån svett rinnandes ner i ögonen... Och träna svett- (och snor) fritt för mig finns inte.

Hörde en väldigt inspirerande socialdemokrat tala om skolan i fredags. Han var så klok och sa så många bra saker som jag också har tänkt. Han heter Mikael Damberg. Han borde bli skolminister.
Bland annat talade han om betydelsen av tidiga åtgärder. Att våga se varje barn och hjälpa dom som behöver hjälp. Redan i förskolan. Att det måste finnas fler vuxna kring barn - och ungdomar. Om att allt har betydelse, inte bara skolan. Det handlar också om t ex fritis och idrottsledarna. Att resurserna måste fördelas efter behoven. Att lärarnas roll måste tas på allvar. Det måste ställas krav på dom också.

1 kommentar:

Anonym sa...

"avslutade med lite armhävningar och situps"
Det skriver du bara för att göra mig avundsjuk och psyka mig.