torsdag, juni 21, 2007

Sommarlov



I går pryade jag på ålderdomshemmet Lövsångaregården på Råby i Västerås. Bäddade sängar, klädde på, matade, plockade disk, vek tvätt och lärde mig hur en ny sorst insulinpenna fungerade. Var tröttare än vanligt på kvällen. Förresten - vilken annan yrkesgrupp måste stå ut med delade turer? Jobba fyra timmar på förmiddan, vara ledig tre timmar och sen jobba fyra timmar på kvällen...

I dag har jag skrivit två reservationer åt socialdemokraterna i landstingsstyrelsen, städat bland pappers- tidings- och mejlhögar. Och sen SOMMARLOOOOV!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Carin!

Jag tar också sommarlov nu, ska bli skönt efter en intensiv vår… Vi ses till hösten!
Trevlig sommar!

// Fredrik, (S)örmland

Anonym sa...

Hej Carin !
Ha ett skönt sommarlov med familjen ! Själv jobbar jag en vecka till MEN sedan är det fem veckors sommarlov för mig och min familj.

// Monika på expen.